Resum En esta tesi es proposa un model ampliat del Disseny Axiomàtic per a disseny de productes amb equips multidisciplinaris. El Disseny Axiomàtic va ser triat després de fer una anàlisi comparativa entre les teories clàssiques del disseny prenent com a referència el model de projecte de Gómez-Senent. El Disseny Axiomàtic és una teoria basada en la interacció de dominis a diferència d'altres teories les quals són basades en fases. Hi ha quatre dominis definits: el del client, el funcional, el físic i el de procés. Algunes de les dificultats de la teoria del Disseny Axiomàtic són: l'orientació exclusivament funcional i l'absència d'equips multidisciplinaris durant tot el procés de disseny. Esta tesi proposa un procés de treball multidisciplinari amb el Disseny Axiomàtic, incloent requeriments subjectius de producte com a elements de disseny intencional i utilitza una mètrica del nivell de compliment per al segon axioma que està associat amb el contingut d'informació. La tesi planteja inicialment un model de col•laboració entre la Universitat, l'Estat, l'Usuari i l'Empresa: tant la consolidada com la xicoteta de base tecnològica. El punt de convergència, en el disseny de producte per als actors, és la Necessitat Social associada amb l'usuari. Este punt de trobada permet una àmplia perspectiva d'anàlisi diferent de la tradicional del mercat. En el model proposat de disseny de producte s'involucren en forma sinèrgica el Disseny Axiomàtic, la Teoria de Solucions Inventives TRIZ, la lògica fuzzy i la tècnica d'anàlisi multicriterio AHP. També, es proveïx una anàlisi de l'exercici d'equips multidisciplinaris en la fase creativa del disseny i se suggerix algunes característiques de composició d'este tipus d'equips de disseny.