Figures de l´excés i polítiques del cos : riscs, prejudicis i repressió de la visibilitat dels plaers. Representacions de sexualitats extremes en l´art i la cultura del segle XX. Paraules clau :figures de l´excés, sexualitats extremes, polítiques del cos, visibilitat dels plaers, sadisme públic i privat, art i BDSM, interdicció, transgressió, Eros y Thanatos, estudis culturals. La nostra tesi pretèn exposar la relació entre les polítiques del cos, utilitzades per part del Poder com a mitjà de construcció i coerció dels cossos, del sexe i del gènere, i, al contrari, com les creacions culturals a les que denominem Figures de l´Excés suponen una manifestació de plaers transgressors que posen en entredit la natura dels mecanismos d´abús del poder. Estes forces antagòniques s´excercixen sobre el camp de batalla que és el cos; doncs, en primer lloc, cal contextualitzar el cos en relació amb les polítiques que actuen sobre ell en les diferents èpoques del segle XX analitzades. El cos ocupa i habita un lloc en distins espais, no sols en el seu àmbit privat, o en allò simplement fisicipsíquic, sinó que també és subjecte i objecte en els espais socials, polítics, culturals, científics, mèdics, religiosos, etc. Este cos és una seu d´experimentació on actuen aquests àmbits i que i regulen tant les sensacions i experiències íntimes i individuals com les públiques i col·lectives, a través de lleis, normes, interdictes i etiquetes corporals d´interacció de l`individu amb la societat, dictades i instaurades per les Polítiques del Cos. Açò suposa la perdua o despossessió de la identitat privada; l`individu se sent observat, desitjat, sotmés, manipulat, rebutjat en i pel seu cos; pendent no dels seus desitjos sinó de lèscrutadora mirada dels altres que el defineixen, construeixen o destrueixen ideològica, social, cultural i sexualment. En segon lloc, analitzem als artistas, escriptors i pensadors que han qüestionat les construccions socioculturals referent al sexe, gènere, identitat, raça o idelogia determinades des de l´hegemonia del conservadurisme i fundamentalisme moral. Les seues creacions les hem definit com a Representacions de Sexualitats Extremes en l`Art. Són creacions culturals que aborden la problemàtica de la identitat, les experiències i els intercanvis de rols genèrics i la pluralitat dels plaers. Són un indici cru, nítid o trébol de les pràctiques sexuals més, clandestines, estigmatitzades o ignorades. Front a les polítiques repressores del cos sols cap la trasgessió, la reivindicació del cos, els seus desitjos i les seues pràctiques sexuals en l´àmbit no sols privat sinó també en públic. Recordem com la frase emblemàtica de les feministas en maig del 68 va ser “Allò personal és polític “ des d´eixe punt d´eixida en tots els àmbits aliens i marginats del poder institucionalitzat, es van iniciar i cristalitzar els moviments de liberació sexual ( feminismes, gais i lesbianes, transexuals ) que van transformar ràdicalment la gestió privada i íntima dels cossos, i la visibilitat dels plaers divins en assumpte o problema públic.