RESUM: Des de l’alba de la humanitat, els cuiros i les pells dels animals han estat utilitzats per la pràctica totalitat de les civilitzacions, tant en utensilis de qualsevol tipus, com en l’àmbit dels objectes que podríem denominar artístics. No obstant això, la presència d'aquest material en l'art ha estat secundària i tangencial, però és precisament ací on la present tesi centrarà la seua atenció, tractant d'aportar-hi noves perspectives per als cuiros com a suports artístics en l’àmbit del món del gravat i l'estampació. Per a assolir tal objectiu, la investigació s'ha dividit en quatre grans blocs aparentment independents, però que alhora es complementen per tal d’avançar cap a una comprensió progressiva de les possibilitats plàstiques que el suport que ens ocupa pot oferir a l’estampador. El primer tracta sobre les característiques generals del suport, la seua histologia, composició i adobat, com també els possibles problemes i inconvenients que poden sorgir durant la seua manipulació. En el segon s'analitzen diferents manifestacions artístiques que han tingut el cuiro com a suport per a la seua realització, dividint-les entre Art sobre pell, aquell en el qual el cuiro serveix com a receptor de l'obra, i Art en pell, quan el material que ens ocupa deixa de ser un mer receptacle per a passar a convertir-se en una part constituent de l'obra plàstica. Finalitzats aquests dos apartats eminentment teòrics, la investigació s'endinsa en el camp d'experimentació pràctica, que està al seu torn dividida en altres dos apartats. En el primer es porta a terme una catalogació de diferents tipus de cuiros segons la seua resposta a la impressió amb diversos procediments i tècniques de gravat i estampació (xilografia, calcografia, punta seca, transferència i adobat en sec), analitzant-hi els resultats obtinguts de manera objectiva per a dilucidar quines pells són les idònies per a avançar en la nostra investigació. Per concloure, l'apartat final de la present tesi està enterament dedicat a la proposta d'un corpus d'obra plàstica original en la qual es vegen reflectides les conclusions obtingudes al llarg del procés investigador, emprant els cuiros, no solament com a suport de les peces, sinó com a element creatiu mateix. Com a complement al desenvolupament teòric de la tesi, s'ha inclòs, en un volum annex, la totalitat de les fitxes d'impressió de les diferents tècniques d'estampació, a més de les taules estadístiques elaborades després de l'anàlisi dels resultats obtinguts durant el procés de catalogació.